Spørsmål/svar om Covid-19
Vi har samlet noen spørsmål om Covid-19 situasjonen og hvordan vi i Krogh Optikk håndterer dette.
Har Krogh Optikk åpne butikker?
Våre butikker holder åpent. Optikere er offentlig godkjent helsepersonell, og vi kan derfor holde åpent i henhold til statlig unntaksliste.
Åpningstidene kan variere, følg med på vår nettside for den enkelte butikk.
Hvorfor kan vi holde åpent?
Optikere er offisielt godkjent helsepersonell og defineres i samme gruppe som en-til-en-virksomheter. Vi forholder oss til de forsterkede smitteverntiltakene, noe vi har gjort i lang tid.
Hvilke tiltak har vi i butikken?
- Alle våre medarbeidere bruker munnbind
- Alle briller og solbriller rengjøres etter hver gang de er prøvd på
- Vi rengjør regelmessig alle overflater
- Vi henter frem varene til deg, du tar selv brillene av og på. Vi skal fremdeles komme med faglige gode råd
- Håndhygiene hos oss omfatter grundig vask med såpe og vann, samt hånddesinfeksjon ved behov
- Alle instrumenter vaskes over med desinfiserende servietter etter hver synsundersøkelse
- Vi har installert skjold på våre instrumenter
Hva må jeg gjøre før og under mitt besøk hos Krogh Optikk?
- Har du feber, sår eller vond hals, forkjølelse, hoste, tung pust, brystsmerter, rennende nese eller andre influensalignende symptomer?
- Har du mistet smak eller luktesans?
- Har du returnert fra et land/område som innebærer karanteneplikt iflg FHIs retningslinjer?
- Har du vært i nærkontakt med en person som er bekreftet syk eller mistenkt smittet med Korona-viruset? (se symptomer over) innenfor FHIs til enhver tid gjeldende retningslinjer?
- Er du eller annen person i husstanden i karantene?
Er svaret nei på disse spørsmålene, er du hjertelig velkommen til oss!
Det er også viktig at du bruker munnbind og benytter deg av hånddesinfeksjon som står i butikkene, samt holder anbefalt avstand.
Er det trygt?
Det er trygt å komme til våre butikker og vi tar alle forhåndsregler for å unngå smitte.
Kan jeg bestille linser i butikken?
Du kan bestille linser i butikken, men dersom du ikke ønsker å dra til butikker, kan du enkelt bestille linser i vår linsebutikk på nett. Se her.
Brillen min er ødelagt – hva gjør jeg?
Briller kan få skader i glass, innfatningen kan trenge justeringer eller skruer for å tilpasses. Alle våre medarbeidere kan hjelpe deg med justeringer og eventuelle bestillinger av deler til brillen.
Velkommen innom oss, så hjelper vi deg til fortsatt gode synsopplevelser.