Spørsmål/svar om Covid-19

Vi har samlet noen spørsmål om Covid-19 situasjonen og hvordan vi i Krogh Optikk håndterer dette.

Har Krogh Optikk åpne butikker?

Våre butikker holder åpent. Optikere er offentlig godkjent helsepersonell, og vi kan derfor holde åpent i henhold til statlig unntaksliste.  

Åpningstidene kan variere, følg med på vår nettside for den enkelte butikk. 

 

Hvorfor kan vi holde åpent?

Optikere er offisielt godkjent helsepersonell og defineres i samme gruppe som en-til-en-virksomheter. Vi forholder oss til de forsterkede smitteverntiltakene, noe vi har gjort i lang tid. 

 

Hvilke tiltak har vi i butikken?

  • Alle våre medarbeidere bruker munnbind
  • Alle briller og solbriller rengjøres etter hver gang de er prøvd på
  • Vi rengjør regelmessig alle overflater
  • Vi henter frem varene til deg, du tar selv brillene av og på. Vi skal fremdeles komme med faglige gode råd
  • Håndhygiene hos oss omfatter grundig vask med såpe og vann, samt hånddesinfeksjon ved behov
  • Alle instrumenter vaskes over med desinfiserende servietter etter hver synsundersøkelse
  • Vi har installert skjold på våre instrumenter

 

Hva må jeg gjøre før og under mitt besøk hos Krogh Optikk?  

  • Har du feber, sår eller vond hals, forkjølelse, hoste, tung pust, brystsmerter, rennende nese eller andre influensalignende symptomer?
  • Har du mistet smak eller luktesans?
  • Har du returnert fra et land/område som innebærer karanteneplikt iflg FHIs retningslinjer?
  • Har du vært i nærkontakt med en person som er bekreftet syk eller mistenkt smittet med Korona-viruset? (se symptomer over) innenfor FHIs til enhver tid gjeldende retningslinjer?
  • Er du eller annen person i husstanden i karantene?

Er svaret nei på disse spørsmålene, er du hjertelig velkommen til oss!

 

Det er også viktig at du bruker munnbind og benytter deg av hånddesinfeksjon som står i butikkene, samt holder anbefalt avstand. 

 

Er det trygt?

Det er trygt å komme til våre butikker og vi tar alle forhåndsregler for å unngå smitte. 

 

Kan jeg bestille linser i butikken?

Du kan bestille linser i butikken, men dersom du ikke ønsker å dra til butikker, kan du enkelt bestille linser i vår linsebutikk på nett. Se her

 

Brillen min er ødelagt – hva gjør jeg?

Briller kan få skader i glass, innfatningen kan trenge justeringer eller skruer for å tilpasses. Alle våre medarbeidere kan hjelpe deg med justeringer og eventuelle bestillinger av deler til brillen. 

 

Velkommen innom oss, så hjelper vi deg til fortsatt gode synsopplevelser.