Vil du synliggjøre og markedsføre merkevaren Krogh Optikk?

Har du genuin interesse for markedsføring og kommunikasjon samt erfaring fra retail og kjededrift? Hvis du samtidig brenner for kvalitet, mote og trender, så vil vi gjerne høre fra deg.
Krogh Optikk søker nå en kommersiell, operativ og taktisk markedssjef med sterke kommunikasjonsferdigheter.
Som markedssjef vil du ha overordnet ansvar for merkevaren Krogh Optikk. Du skal opprettholde og styrke posisjonen til Krogh Optikk gjennom å skape gode kundereiser, relevante markedsaktiviteter og treffende markedsføring og kommunikasjon i alle kanaler og flater. Du vil få ansvar for verdiplattformen: «Krogh Optikks Lille sorte» og etterlevelsen av denne, samt for selskapets visuelle profil og designmanual. Som markedssjef har du overordnet ansvar for nettsiden, nettbutikk og CRM/Kundeklubben Krogh+. Du vil rapportere til CEO og være del av selskapets ledergruppe med personalansvar for digital markedsfører.
I hverdagen vil du jobbe mest med følgende oppgaver:
- Utarbeidelse av årshjul, markedsplan og aktiviteter samt gjennomføring, oppfølging, evaluering og rapportering fra A-Å
- Koordinering og oppfølging av kjedens butikker ifbm aktiviteter, kampanjer, vindusutstillinger, nyåpninger eller endringer i visuell profil
- Ansvarlig for fordeling og optimalisering av markedsbudsjett totalt, og ned per kampanje, kanal og leverandør, samt evaluering og oppfølging av resultater
- Utvikle, produsere og koordinere salgs- og markedsmateriell samt være sterkt involvert i utarbeidelsen av ide og tekst til annonser og innhold til alle kanaler og flater i tett samarbeide med reklamebyrå
- Løpende kontakt og koordinering med reklamebyrå, mediebyrå, leverandører og andre samarbeidspartnere
- Oppfølging og utvikling av Krogh Optikks kundeklubb, inkludert innhold og nyhetsbrev
- Intern markedsføring med kurs og opplæring samt info- og koordineringsmøter
Vi tror du har noen års erfaring med merkevarebygging fra retail eller kjedevirksomhet. Du er en engasjert, tydelig og motiverende leder som engasjeres av å skape resultater sammen med andre. Du vil lykkes best i denne rollen om du er både analytisk, iderik og strukturert, har driv, gjennomføringsevne og gjennomslagskraft. Videre vil din evne til å bygge gode relasjoner med leverandører, samarbeidspartnere og fagsterke kollegaer komme godt med. Du er løsningsorientert, men står støtt i dine egne beslutninger og er tydelig i kommunikasjon og formidling - både muntlig og skriftlig. Du har interesse for digital markedsføring og nye kanaler, og god teknisk forståelse.
Vi ser etter deg som har:
- Høyere utdanning innen markedsføring/merkevareledelse eller tilsvarende
- Relevant erfaring og gode resultater fra liknende markedsfunksjon innen retail eller kjededrift
- Kompetanse og erfaring med merkevareaktiviteter, konseptarbeid, markedsføring, tekst og layout, kommunikasjon og kampanjegjennomføring
- Solid erfaring med byråsamarbeid
- Svært gode skriftlige og muntlige ferdigheter på norsk og engelsk, og god erfaring med Office pakken
Hos oss vil du få jobbe med kjente merkevarer i en av Skandinavias mest høyprofilerte optiske kjeder. Vi er en solid norsk familiebedrift med en tydelig posisjon og et godt omdømme i et ellers konkurranseutsatt marked. Vi er et dedikert, faglig sterkt team og har et godt arbeidsmiljø med høyt engasjement og tempo. Du vil få varierte og spennende arbeidsoppgaver, selvstendig ansvar, ledergruppe- og personalansvar samt ha en sentral rolle med mulighet for påvirkning og personlig utvikling. Alle våre ledere gjennomgår et onboarding-program og lederutdanning. Vi tilbyr konkurransedyktige betingelser, gode personalgoder, og vi holder til i attraktive lokaler sentralt i Karl Johans gate 2 i Oslo.
For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med våre rådgivere i The Assessment Company: Randi Ditlev-Simonsen på tlf. 952 22 907 eller Ole Fredrik Kirkebye på tlf.918 05 777.
Søknadsfrist er 22.08.2022.