FOREVER RELEVANT. Les mer om brillemote

Hvordan får man noe til å vare for alltid? Med langsiktighet, tålmodighet, kjærlighet og dedikasjon. Vi har vært i den optiske bransjen siden 1877, og kommer alltid til å jobbe hardt for å bli enda bedre på mote. Hvordan?

 

Vi har vært i den optiske bransjen helt siden 1877, da Andreas Jensen Krogh grunnla sin instrumentmakervirksomhet i Kristiania. Han fikk Æreslegionens Ridderkors for sitt bidrag til optikerfaget. Gjennom hardt, utholdende arbeid har vi stått gjennom alle endringer i tiden siden den gang, og vi jobber hardt hver dag for å tilby det beste til kundene våre.

 

Gode relasjoner gir unikt utvalg

På 80-tallet bestemte vi oss for å gjøre briller mer lystbetont og gøy, ved å satse på mote, design og ikke minst kvalitet. Vi ville ta inn nye spennende merker; finne det vi hadde tro på – merker få i Norge hadde forhold til den gang, som Armani og etter hvert Gucci, Prada m.m. Vi har knyttet gode relasjoner til eksklusive moteaktører gjennom seriøs satsning på kvalitet i alle ledd.

Krogh Optikk er en norsk uavhengig aktør med raske beslutningslinjer. Med familietradisjoner tilbake til 1877 er vi dedikerte, personlige og jobber hardt for å gi tydelige og ærlige tilbakemeldinger.

 

Bestill synsundersøkelse her. 

 

Vi er tidlig ute med det siste

I dag ser vi at motehusene blir stadig mer selektive – for å ivareta merkevarenes eksklusivitet. Vi er stolte av å få føre anerkjente merker, og lansere nye modeller og unike kolleksjoner tidlig. Vi er jevnlig på reiser for å vurdere nye kolleksjoner, for å bli inspirert, holde oss oppdatert og gi våre tilbakemeldinger.

 

 

Arvid Krogh, tippoldebarnet til grunnlegger Andreas, brenner for brillemote og kvalitet og var den eneste da han var ung i militæret som abonnerte på britiske Vogue. Han er opptatt av å balansere fortid og fremtid. 

 

 

Vi var opprinnelig en håndverksbedrift. Vi laget kikkert til Kong Oscar og kompass til Roald Amundsen. Det er vi veldig stolte av, og vi skal alltid ha med historien om førsteklasses håndverk. Men vi må aldri bli satt og tilbakelent. Motstandskraft oppstår gjennom klarsyn og fokus. Vi må alltid se fremover!

Vi må følge med på trendene. Være forut, men treffe markedet. Ta hensyn til hva kundene vil ha, men vurdere hva vi tror på og hva som passer vår portefølje. Det er en kjempevanskelig balansegang, men veldig, veldig spennende.

 

 

Legendarisk brillesamling, med briller fra Johnny Depp.

Arvid har en legendarisk brillesamling, møysommelig opparbeidet over flere årtier. Samlingen inneholder briller som har vært i storfilmer som Iron Man og Mission Impossible, briller som er brukt av Johnny Depp, og ikoniske samleobjekt fra tidløse motehus Christian Dior og Nina Ricci. Brillene har Arvid samlet gjennom år. Han har briller som er like gamle som tippoldefaren, stramme hornbriller fra 20-tallet, funky pilotbriller fra 70-tallet, fargerike plastbriller fra Lillehammer-OL.

 

 

Man kan alltid bli mer relevant.

På tross av at moten aldri står stille, ønsker vi å bygge tidløs stil over tid. Dette paradokset jobber vi alltid med: bevisst og langsiktig arbeid med fornyelse, aktualitet og fleksibilitet. Trender kommer og går, men stil varer for alltid – og vi kommer alltid til å fortsette å jobbe for at Krogh Optikk skal bli bedre på mote.

 

Bestill synsundersøkelse her.