kroghoptikk

Krogh Optikk

Fargefest, Gucci-glam og et snev av Elton John

Krogh Optikk og Darja Barannik inviterte til eksklusiv visning av årets solbriller fra legendariske Gucci. Kolleksjonen er fargerik, leken og inspirert av Elton John.

Gigantiske Gucci: glamorøst og nyskapende, igjen og igjen og igjen

Gucci er essensen av italiensk kvalitet, og har gitt motehistorien mange ikoner: det karakteristiske brune logomønsteret, det fargerike blomstertrykket og ikke minst legendariske Horsebit Loafers – håndlagde skinnmokasiner med en bisselformet metallspenne, diskrét med G’ene i navnet til Guccio Gucci.

Guccio var sønn av en florentinsk lærmaker, og jobbet mange år som heisgutt på Hotel Savoy i London. Han ble inspirert av de aristokratiske gjestenes luksuriøse bagasje, og startet House of Gucci i Firenze i 1921. Innen 50-tallet var Gucci-varer jet-set-symboler, hos superstjerner som Audrey Hepburn og Grace Kelly.

 

Merket tapte seg en stund på 80-tallet, men ble revolusjonert av Tom Ford på 90-tallet. Ford moderniserte Gucci, med sexy androgyne kolleksjoner og oppsiktsvekkende kampanjer i samarbeid med legendefotograf Mario Testino. I 2018 ledes Gucci av italienske Alessandro Michele, som har gitt motehuset en ny renessanse: en ånd av lek, frihet, kitch, humor, klisjeer, maksimalisme, barnslighet og sterke farger.

Gucci Eyewear 2018: fargerikt, barnslig og inspirert av Elton John

Micheles signatur er krystallklar på sesongens solbrillekolleksjon, Gucci Glam. Kolleksjonen er inspirert av Alessandro Micheles nære venn Elton John, som er velkjent for sine oppsiktsvekkende briller.

“I love [Elton], he’s a great person, a sweet person, an artist... He represents a piece of pop culture, the history of the creation of the image in music. To me, he is among the highest expressions of artistry of the 70s and 80s. I was really young at that time. And I remember everything about him” – Alessandro Michele.

 

Årets Gucci-solbriller har et Elton John-verdig preg av futuristisk 80-tall, med sterke juvelfarger, eksentriske fasonger og raus dekor av perler og krystaller.

Kolleksjonens kampanjefilm er fotografert av Zoe Ghertner, og frontes av den kinesiske skuespilleren Ni Ni, som vandrer gjennom sommerlige gater i et solfylt Venice Beach. Ni Ni og de andre modellene spiser fargerik iskrem, og bildene fanger den barnslige og upretensiøse stemning som er essensen av Micheles kreativitet.

 

Eksklusiv lanseringsfest hos Krogh Optikk Majorstuen

Lekne ballonger, pastellfarget popcorn og fargesterke ispinner satt derfor stemningen da Krogh Optikk inviterte til eksklusivt Gucci-event i flaggskipbutikken på Majorstuen. Arrangementet ble holdt i samarbeid med moteblogger Darja Barannik, som inviterte Oslos motenavn til lukket visning av sesongens glamorøse briller. Representanter fra Gucci og Kering Group
var til stede, og gav gjestene en unik innføring i kolleksjonen sammen med vertinne Barannik.

Blant gjestene var mange sentrale motenavn: skribent og designer Celine Aagard, butikkeier Marthe Krogh, Silje Pedersen, Nathalie Helgerud, Annabel Rosendahl, Maja Casablancas og en rekke andre personligheter i motebransjen.

 

Fargerik servering fra gode samarbeidspartnere

Fargefesten satt også sitt preg på forfriskningene. Foruten pastellfarget popcorn, ble det servert smakfulle parmesankopper med grissini, parma og knallrøde jordbær, til en solskinnsgul mimosa av ferskpresset appelsinjuice med sprudlende Prosecco. Maten kom fra Via Italia, som holder til i Mathallen og spesialiserer seg på økologiske råvarer fra italienske småprodusenter. Drikken kom fra Bonum Beverages, som sitter på en spennende portefølje med anerkjente vinprodusenter fra hele verden. Begge leverandørene er langvarige samarbeidspartnere av Krogh Optikk.

 

Spennende solbriller for mange preferanser

Den outrerte, fargerike solbrillene får mest av oppmerksomheten i årets kolleksjon, men Alessandro Michele har også designet mer nedtonede modeller denne sesongen. Det gleder Celine Aagaard.

– Gucci har vært veldig lekne de siste årene, og det er gøy. Solbrillene skiller seg ut, særlig de fargerike i runwaykolleksjonen. Personlig overlater jeg imidlertid strass til catwalkmodellene. Jeg er mer glad i litt neddempede toner, derfor er den flaskegrønne 70-tallsinspirerte modellen min store favoritt.

Kanskje den kan passe til det 70-tallsinspirerte klesmerket Envelope 1976, som Aagard er i ferd med å lansere?

 

Vertinne Darja Barannik er svært glad i de fargerike modellene. Hun påpeker samtidig at sesongens Gucci-solbriller kan appellere til mange.

– Modellene inspirert av 80-tallet er så spennende! Store og maksimalistiske og prangende, med alle sine pastellfarger og diamanter og perler. Og når kolleksjonen samtidig inneholder enklere modeller med roligere linjer og farger, gjør det at nesten alle kan finne en Gucci-solbrille de liker denne sesongen.

Darja setter stor pris på muligheten til å presentere kolleksjonen.

– Det er inspirerende å få invitere inn venner og folk i bransjen til å se på Gucci, det er en fin måte å vise frem nyhetene på. Svært få har et så tett samarbeid med de største internasjonale motehusene, og det gjør meg også stolt av å være deres samarbeidspartner. Vi har jobbet sammen i flere år og har et fantastisk samarbeid, og vi vokser gradvis mer sammen gjennom kreative prosjekter. Vi er en veldig god match, og jeg ser frem til veien videre sammen med Krogh Optikk.

 

Fant du informasjonen du ønsket på denne siden?

Om synsundersøkelsen

Vi tar øyehelse på alvor og vil blant annet måle trykket i øyet og fotograferer netthinnen din slik at vi kan oppdage eventuelle endringer på et tidlig stadie.

bilag_calendar
Bestill synsundersøkelse
bilag_cart
Bestill linser her

Bestill synsundersøkelse:

online-ikonPå nett

ring-ikonRing 800 57 644

finnbutikk-ikonFinn butikk